7/21/2016

O WIELORYBIE BRUNO, BAJKACH I PODRÓŻACH CZYLI MAŁE PODSUMOWANIE :)


Z końcem czerwca nastało u mnie wiele zmian. Po pierwsze zakończył się Festiwal Malta w Poznaniu, gdzie byłam wolontariuszką Generatora Malta. Co tam się działo?! :) 
W tak zwanym między czasie przygotowywałam swoje autorskie warsztaty literackie dla Księgarni "z Bajki" oraz opowiadałam w Przylądku Arkadii. Lipiec z kolei zaczął się nie mniej pracowicie :)
Co jeszcze czeka mnie w tym miesiącu? I dokąd zamierzam wkrótce wyjechać? 
Czytajcie śmiało! <3

Czerwcowy Maraton

Ostatnie miesiące płatają mi figle :) Żyję w ciągłym biegu, co rusz rozwijając swoje pasje i szukając nowych możliwości.
Pod koniec maja dowiedziałam się że będę jedną z wolontariuszek podczas Festiwalu Malta. Ta wiadomość bardzo mnie ucieszyła, jako że cały festiwal jest mi niezwykle bliski. Teatr, sztuka, wydarzenia performatywne oraz warsztaty dla dzieci.
W tym roku było wyjątkowo, gdyż i temat przewodni "Paradoks widza" odegrał ważną misję. Poruszany temat krótkowzroczności, dotarł do wszystkich mieszkańców Poznania - nawet do tych, którzy nie mieli zamiaru pojawić się na Placu Wolności. Festiwal dosłownie wyszedł na miasto!
Badając zakamarki Poznania, poniekąd zmuszając jego mieszkańców do zastanowienia się -  Festiwal Malta wypełnił miasto niesamowitą energią!
I nawet pomimo: nieprzespanych dwóch tygodni, powrotów do domu po północy, odpowiedzialności za powierzone zadania - nie zamieniłabym się z nikim na czerwcowe lenistwo :)
Dodatkowo ludzie, których poznałam zarazili mnie taką ilością pozytywnej energii że powinno jej starczyć do przyszłego Festiwalu :) Bo oczywiście za rok również się pojawię :)

Lipiec - miesiąc lenia

Tak sobie myślałam - Festiwal się skończy, to sobie troszkę odsapnę. Cóż...nie udało się :)
W moim życiu trwały przygotowania do Opowiadania w Przylądku Arkadii. Miało być to moje pierwsze, samodzielne wystąpienie w tym miejscu, podczas którego chciałam zaprezentować autorskie bajki.
Pierwsze koty za płoty!
Snułam opowieści o wielorybie "Bruno" - którego część może kojarzyć z "Nocy 1001 Baśni" w CK Zamek. Była też bajka o "Tosi i Księżycu", a także kilka zasłyszanych.


Podczas kolejnego opowiadania, gdzie również towarzyszył mi zaprzyjaźniony muzyk Wojtek z "Baśnie Właśnie" - postawiłam na opowieści z dalekiego wschodu.
Kolejnych opowieści w Przylądku Arkadii będziecie mogli posłuchać już 31 lipca o godzinie 12:30.
Tym razem udamy się daleko na północ, do mroźnych krain skandynawskich :)
Całe wydarzenie jest zaaranżowane przez "Baśnie Właśnie" - bajarską inicjatywę, która wyszła już daleko poza granice Poznania i działa na terenie całej Polski. Poniżej poznajcie szalone trio które będziecie mogli spotkać już 31 lipca.

Od lewej: Wojtek - muzyk, Monika - ja we własnej osobie, Vampek - król opowieści w Baśnie Właśnie


Opowieści, opowieści...

Jakiś czas temu pisałam na blogu o Kolektywie Kąpielisko oraz Domu Bajek. To spontaniczne spotkanie, zrodziło wspaniałą inicjatywę! To co powstało z fuzji Domu Bajek i Tralaleli napawa mnie dumą :)
Anna Brandys, założycielka Domu Bajek, prezeska Fundacji Jak Malowana, wpadła na pomysł aby stworzyć wydarzenie dla mieszkańców Św. Marcina i okolic. A jako że Dom Bajek wkrótce otwiera swoją Bibliotekę przy ulicy Św. Marcina 37, to właśnie na tym podwórku spotkaliśmy się z mieszkańcami....snując opowieści :)
Z ogromną przyjemnością podzieliłam się z dziećmi moimi bajkami. A żeby było jeszcze przyjemniej wraz z Anią upiekłyśmy pyszne babeczki dla każdego <3
Kolejne "Podwórkowe Bajdurzenie" odbędzie się 23 lipca o godzinie 11:00. Będzie tym bardziej wyjątkowo gdyż przyjdzie do Nas pewien niezwykły gość - opowiadaczka Asia!
Po więcej informacji o wydarzeniach zapraszam na fanpage Tralaleli lub Domu Bajek.
A poniżej fotorelacja z wydarzenia :)











Warsztatowo-literacko

A żeby nie było tak 'mało pracowicie' od początku lipca prowadzę warsztaty w Księgarni "z Bajki" ;)
Zajęcia powstają w oparciu o wybraną lekturę. Do tej pory zachwyciłam dzieci takimi książkami jak: "Lato Stiny" i "Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai" Wydawnictwa Zakamarki, "Mapy" Wydawnictwa Dwie Siostry, "Dokąd iść? Mapy mówią do nas" Wydawnictwa Entliczek, "Pettson i Findus" Wydawnictwa Media Rodzina.



Przestrzeń jaką dysponuje Księgarnia "z Bajki" jest przepełniona magią! Ilość tajemnych przedmiotów, zakamarków sprawia że dzieci (i dorośli też) przenoszą się do innego wymiaru. I to całkiem dosłownie, gdyż salka warsztatowa znajduje się za malutkimi drzwiczkami - a za nimi przestrzeń nazywana "Norką" :)
W lipcu serdecznie zapraszam na spotkanie ze mną i z "Panem Kuleczką", natomiast w sierpniu poznacie słonia "Elmera" i ponownie rozwiążemy zagadki "Lassego i Mai".
Odwiedzajcie więc Księgarnię "z Bajki" - miejsce pełne magii, książek i ciepłej atmosfery!

Zmiany zmiany

Wkrótce również nastaną małe zmiany. Zarówno na blogu Tralalele, jak i na facebooku. Jeszcze nie pisałam, ale za niecałe trzy tygodnie wyjeżdżam na długo do Szwecji :) Mam zamiar w końcu zapolować na zdjęcie z łosiem, spróbować kiszonych śledzi i odwiedzić szwedzkie księgarnie <3
I przez cały czas pobytu za granicą Tralalele zapadną w stan hibernacji - ale tylko do września.
Gdy tylko wrócę, z nowymi siłami i nowymi pomysłami rozpocznę kolejne wspaniałe projekty :)
Czeka mnie również kilka poważnych decyzji co do miejsca zamieszkania.
Poznań czy Wrocław? Wrocław czy Poznań? Może i Poznań i Wrocław? 
To się okaże dopiero we wrześniu.
Sami widzicie że Tralalele nie stoją w miejscu, rozwijają się prężnie i to wszystko dzięki WAM! <3
Pewnie ten wpis będzie przepełniony radosnymi emotikonami, wykrzyknieniami radości i drobnym chaosem, jednak wiedzcie że jestem niezwykle wdzięczna za to co się dzieje dookoła mnie :)
I chcąc podziękować za to wszystko szykuję dla wszystkich czytelników konkurs!
Na szczegóły musicie chwilkę, chwileczkę poczekać :)

Liczę że spotkamy się wkrótce na którymś z wydarzeń, czy to warsztatach czy opowieściach i poznamy się bliżej :)
Dziękuję za Waszą obecność i ściskam moooooocno <3





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz